25
.
4
.
2024

Pri sporočanju novic ne pozabite na radio

Avtorica

Tina Šoln

Radio v sebi skriva besedo RADI – in ker imamo radio zares radi (tako poslušalci kot ustvarjalci radia in vsi tisti, ki si želimo, da naše novice tudi na radiu sliši veliko ljudi), mu na našem blogu ponovno posvečamo pozornost.

Če smo se nazadnje skupaj pripravljali na radijski intervju, se bomo danes ukvarjali z radijskimi novicami. V nadaljevanju predstavimo nekaj enostavnih trikov, s katerimi bomo hkrati olajšali delo radijskim novinarjem, svojemu podjetju pa zagotovili kakšno objavo v medijih več.

Sporočilu za javnost dodajte zvočno izjavo

Pri pripravi sporočila za javnost velikokrat dodamo različne izjave v obliki dobesednih navedkov. Zakaj ne bi ključnih izjav tudi posneli in jih pri pošiljanju sporočila za javnost medijem tudi dodali zraven? Za snemanje izjav ne potrebujete drage opreme, dovolj dobro kvaliteto posnetka vam zagotovi že vaš pametni telefon.

Izjave za radio naj bodo kratke (priporoča se dolžina do 30 sekund), jezik, ki ga uporabljate, pa naj bo enostaven. Povedi naj bodo kratke in jedrnate, izogibajte se kompleksnim stavčnim strukturam in poskrbite, da v nekaj povedih res zajamete bistvo sporočila.

Če sporočilo za javnost sledi novinarski konferenci, lahko – tako kot tam prisotni novinarji – posnamete celotno novinarsko konferenco, nato pa izluščite ključne poudarke, jih izrežete iz celotnega posnetka in dodate sporočilu za javnost. Za osnovno urejanje posnetkov vam je na spletu brezplačno na voljo program Audacity.

Za snemanje izjav ne potrebujete drage opreme, dovolj dobro kvaliteto posnetka vam zagotovi že vaš pametni telefon.

Sporočilu za javnost priložite krajšo različico

Radijske novice, pa tudi besedila, ki jih radijski voditelji in napovedovalci povedo v premorih med predvajanjem glasbe, morajo biti kratki in jedrnati, v nekaj povedih morajo sporočiti bistvo. Sporočilu za javnost lahko zato dodamo še krajšo verzijo v obliki vesti, kjer v petih vrsticah odgovorimo na ključna vprašanja po modelu 5K + Z: kdo, kaj, kje, kdaj, kako in zakaj. Na ta način sporočimo bistvo, v krajšo verzijo novice pa lahko tako vključimo informacije, ki se zdi nam najbolj pomembne in bi jih lahko novinar pri krajšanju celotnega sporočila za javnost izpustil.

Če želite krajši verziji sporočila za javnost dodati zvočne izjave, bo najbolje, da že vi umestite izjavo in to v besedilu tudi jasno označite. Ponovno se držite načela kratkosti: tudi z že vključeno izjavo naj celotna novica (besedilo + posnetek izjave) ne presega dolžine 1 minute.

Sporočilu za javnost lahko zato dodamo še krajšo verzijo v obliki vesti, kjer v petih vrsticah odgovorimo na ključna vprašanja po modelu 5K + Z: kdo, kaj, kje, kdaj, kako in zakaj.

Če strnemo: pri sporočanju novic prek radijskih valov so ključne kratkost, jedrnatost in preprostost. Uporabljamo kratke in enostavne povedi, če sporočilom za javnost dodajamo zvočne posnetke, naj ti ne bodo daljši od 30 sekund, pri krajši verziji sporočil za javnost, ki je prilagojena za radio, pa se držimo modela 5K + Z.

Preberite tudi zapis "Romantika – da, a ne za vsako ceno".