18
.
9
.
2024

4 nasveti za dober naslov

Avtorica

Tina Šoln

V današnjem hitrem tempu življenja je hitra tudi naša pozornost. Če nas novica, članek ali kakšna druga objava – tako na spletu kot v tisku – ne pritegne v sekundi, ji ne bomo namenili svojega časa in jo bomo zgolj preskočili. Zato je pomembno, da pri pripravi besedil pozornost namenimo tudi oblikovanju dobrega naslova.

Je že res, da bralca med pregledovanjem spletnih portalov ali listanjem časopisa nekatere teme pritegnejo bolj kot druge – bodisi zaradi njegovega dela, okolja, iz katerega prihaja, interesov v življenju ali obdobja v življenju, v katerem se nahaja. A z nekaj preprostimi triki mu lahko "ukrademo" nekaj pozornosti tudi s tematikami, ki jim sicer ne bi namenil svojega časa. Kakšen naj bo torej naslov, da bo pritegnil čim večje število bralcev?

1. KRATEK IN JASEN

Naslov naj izraža bistvo vsebine, da bo bralcu takoj jasno, o čem bo tekla beseda. Čeprav pri izboru naslova stremimo h kratkim naslovom, naj nas to ne zavede, da zapišemo naslov, ki nima povezave z vsebino. Tudi kadar pišemo o kompleksnejših temah, se držimo kratkosti in jasnosti v naslovu – vsebino pa lahko dodatno podpremo in pojasnimo s primernim podnaslovom.

2. VPRAŠANJA, ŠTEVILKE, MOČNE BESEDE …

Kadar je mogoče v naslov dodajmo številko (npr . 4 nasveti za dober naslov) ali vprašanje zapišemo v obliki vprašanja (npr. Kako napisati dober naslov?). Tako številke kot vprašanja v naslov so za bralca privlačni in pritegnejo njegovo pozornost, saj vzbudijo radovednost.

Uporabimo lahko tudi močne besede – besede, ki vzbudijo čustva ali zanimanje. Močne besede pri bralcu pogosto povzročijo takojšen odziv. Primeri takšnih besed: osupljiv, izjemen, očarljiv, zanesljiv, hiter, močan, nepremagljiv …

3. IZOGIBANJE SENZACIONALIZMU

Ampak senzacionalizem prinese klike!? Ja, morda jih res. Vendar je pomembno, da so naslovi – tako sporočil za javnost kot drugih medijskih objav – usklajeni s siceršnjim ugledom in vrednotami naše blagovne znamke ali podjetja. Morda bo ena novička s senzacionalističnim naslovom res prinesla več klikov, večji doseg …, a lahko na dolgi rok naši blagovni znamki oz. podjetju naredi več škode kot koristi.

4. VEČ RAZLIČIC NASLOVA

Če le imamo čas, vedno pripravimo več predlogov za naslov sporočila za javnosti ali medijskega prispevka. Mogoče se nam kakšna ideja porodi že pred začetkom pisanja, kakšna med pisanjem in kakšna po tem, ko ponovno prebiramo že spisano besedilo. Če imamo priložnost, svoje predloge za naslov podelimo s sodelavci in skupaj izberemo tistega, ki je besedilu, namenu objave in mediju, kjer bo besedilo objavljeno, najbolj primeren.

Nekaj besed o dobrem naslovu sporočila za javnost smo na našem blogu že zapisali v blogu Kako pripraviti dobro sporočilo za javnost? Vabljeni k branju.