7
.
3
.
2024

Kakšna je komunikacija prihodnosti?

Avtorica

Tamara Pevec Barborič

V svetu, ki je preplavljen z informacijami ter nenehnimi izzivi in ob vse večji heterogenosti ter kompleksnosti deležniških skupin postaja komunikacija ena osrednjih strateških poslovnih funkcij vsake organizacije. Deluje kot most, ki povezuje posameznike, organizacije in družbe, spodbuja razumevanje, zaupanje in sodelovanje.

Strateška ...

Vsi komuniciramo – posamezniki, organizacije, vlade, podjetja –, pomembno pa je, kako komuniciramo. Se zgolj odzivamo na dejavnike iz okolja? Učinkovita komunikacija, ki podpira strateške cilje organizacij in institucij, zahteva strateško načrtovanje in učinkovito upravljanje komunikacijskih aktivnosti, pri čemer so potrebna preverjena specifična znanja in orodja, ki prinašajo (merljive) rezultate.

 

V dobi globalizacije, digitalizacije in neizmernega tehnološkega napredka ter hkrati obdobju družbeno-političnih pretresov je ključna premišljena in načrtovana navigacija med vsemi (potencialnimi) izzivi.

Pomembno je razumevanje in prepoznavanje poslovnih in komunikacijskih izzivov ter priložnosti, ki jih prevedemo v učinkovite komunikacijske aktivnosti za doseganje neposrednega vpliva na realizacijo strateških ciljev. Z zagotavljanjem jasnosti, konteksta in usmeritev omogoča sprejemanje informiranih odločitev in prilaganje spreminjajočim se okoliščinam.

 

...transparentna in verodostojna ...

Zaupanje je temelj vsakega odnosa, bodisi med blagovnimi znamkami in potrošniki, vladami in državljani ali podjetji in zaposlenimi. Strateška komunikacija igra s spodbujanjem transparentnosti, avtentičnosti in doslednosti ključno vlogo pri grajenju in utrjevanju zaupanja ter verodostojnosti. Z odprtim dialogom, aktivnim poslušanjem in etičnim ravnanjem pomaga premostiti razlike, nestrinjanja in nerazumevanja, hkrati pa spodbuja pomenljive povezave, zgrajene na medsebojnem spoštovanju in razumevanju.

Zaupanje je temelj vsakega odnosa, bodisi med blagovnimi znamkami in potrošniki, vladami in državljani ali podjetji in zaposlenimi.

 

... dvosmerna...

V ekonomiji pozornosti, kjer je doseganje in zadrževanje zanimanja ciljnih javnosti ključno, deluje strateška komunikacija kot katalizator za angažiranost in vpliv. Z izkoriščanjem ciljno usmerjenega sporočanja, pripovedovanja zgodb in strategij večkanalne komunikacije lahko organizacije pritegnejo pozornost, spodbudijo dialog in dosežejo želen učinek.

 

... in načrtovana

Z načrtovanim pristopom in v skladu s cilji, prioritetami ter vrednotami in kulturo je v dinamičnem in povezanem svetu strateška komunikacija eden izmed temeljnih kamnov uspeha, saj je nepogrešljiva za doseganje (poslovnih) ciljev. Bodisi za utrjevanje ugleda blagovne znamke, upravljanje kriznih situacij, spodbujanje vključenosti zaposlenih, bodisi za povečanje prodaje, informiranje državljanov ali reševanje konfliktov.

Preberite tudi objavo "Bruselj – tako blizu, a hkrati tako daleč", ki jo je ob prihajajočih volitvah v evropski parlament napisala Nina Stankovič.