Avtorica
Vesna Hočevar Sraka, ORIRI
Sama sem krhkost tega ekvilibrija začutila še posebej močno, ko sem ob selitvi iz Los Angelesa v Peking hkrati zamenjala tudi področje dela – iz produciranja in režiranja gledaliških performansov sem stopila v svet korporativnih dogodkov. V neprofitni organizaciji, kjer sem bila zaposlena na delovnem mestu "creative consultant", se je moja vloga postopoma zreducirala na neprekinjeno generiranje idej. Včasih se mi zdelo, da me uporabljajo kot nekakšen “kreativni dispenser” – torej kot strojček, ki neprenehoma izpljuva sveže domiselne ideje. Tekom dneva so me nenehno klicali, da vskočim na razne sestanke, dodam svojo ustvarjalno iskrico in tako nadgradim še en projekt, kampanjo ali dogodek.
Šele zdaj razumem, kako zelo zgrešen je bil ta pristop, saj ustvarjalne vizije zaradi pomanjkanja informacij in jezikovne bariere nismo usklajevali z željami naročnika, ključnimi cilji projekta in nenazadnje s poslanstvom podjetja. Kreativa je bila sama sebi namen.
Poslovni dogodki v osnovi ponujajo stroškovno učinkovit trženjski kanal, ki lahko združuje več ciljev – gradnjo poslovnih odnosov, promocijo blagovne znamke, angažiranost udeležencev in zaposlenih, spodbujanje diferenciacije, krepitev čustvene povezave in navsezadnje spodbujanje inovacij, potrebnih za uspeh v konkurenčnem okolju – v eno samo, vplivno izkušnjo.
Pristopi, ki temeljijo na kreativnosti in veččutnem predstavljanju vsebin omogočajo, da se podjetje na dogodku predstavi na povsem edinstven in zapomnljiv način. Inovativne ideje, izvirne teme, premišljena vizualna identiteta in poglobljene interaktivne vsebine ne le pritegnejo pozornost udeležencev, ampak tudi okrepijo sporočilne vrednote podjetja.
Veččutna interpretacija vsebin združuje interaktivnost in personalizacijo, ki udeležence preobrazi iz pasivnih opazovalcev v aktivne soustvarjalce dogodka. S premišljeno kombinacijo čutnih sporočil tako zgradimo pristno, potopitveno izkušnjo, ki poglobi povezavo z blagovno znamko in oživi zgodbo na edinstven način. Kreativnost je tista ključna začimba, ki prebudi čute, ustvari magnetično privlačnost in dvigne dogodek nad povprečje.
Kreativnost je tista ključna začimba, ki prebudi čute, ustvari magnetično privlačnost in dvigne dogodek nad povprečje.
Ključnega pomena je vzpostavitev odprte in iskrene komunikacije že v zgodnjih fazah načrtovanja poslovnega dogodka ter temeljito razumevanje vrednot, ciljev in estetskih preferenc, ki omogoča prilagoditev kreativnih rešitev končnim pričakovanjem, ob ohranjanju inovativnega pristopa.
Po mojem mnenju je bistveno, da se pri predstavitvi kreativnih idej ne zanašamo zgolj na estetski ali čustveni vtis, temveč da svoje predloge podkrepimo s strokovnimi argumenti. To pomeni, da morajo biti ideje utemeljene na preverjenih znanjih, raziskavah, trendih ali primerih dobre prakse, ki dokazujejo njihovo učinkovitost in primernost za določen projekt. S tem namreč pokažemo, da so predlogi premišljeni, realistični in usmerjeni k doseganju želenih ciljev, kar povečuje njihovo verodostojnost in sprejemljivost.
Kreativnost pa ni vedno povezana z ustvarjanjem popolnoma novih in nepredvidljivih konceptov. Pogosto je prav inovativna interpretacija oziroma prilagoditev že obstoječih, sprejetih idej ali konceptov tista, ki prinese svežino in edinstvenost dogodku. To lahko vključuje subtilne, a premišljene detajle – na primer posebne vizualne elemente (vključitev produktov kot del kulise, interaktivni scenografski elementi), vnašanja različnih zvrsti umetnosti, inovativno uporabo prostora (umeščanje dogajalnih prostorov in nastopajočih na netipične pozicije) ali imerzivne tehnologije (2D in 3D projekcije, virtualna resničnost (VR), obogatena resničnost (AR), mešana resničnost (MZ)), ki sicer ne spreminjajo osnovne zasnove, a dogodek naredijo prepoznaven in drugačen od drugih. Takšni detajli so pogosto tisti, ki obiskovalcem ostanejo v spominu in ustvarijo občutek posebnosti.
Dobra mera kreativnosti združuje trdne strokovne temelje z inovativnimi pristopi, ki znotraj danih omejitev ustvarjajo estetsko privlačne, učinkovite in edinstvene dogodke. Negovanje ustvarjalnosti omogoča, da dogodki postanejo nepozabna doživetja, kjer udeleženci aktivno sodelujejo in se pristno povežejo.
Z ustreznim pristopom in odprto komunikacijo lahko torej zgeneriramo dogodke, ki so hkrati sveži, inovativni in povsem usklajeni z željami naročnika – kar je recept za nepozabno in uspešno izkušnjo vseh deležnikov. Takrat je kreative ravno prav.
Gostujoče znanje je rubrika na našem blogu, kjer k sodelovanju občasno povabimo strokovnjake iz različnih področij, povezanih s strateškim komuniciranjem. Z njihovimi vpogledi in izkušnjami želimo ponuditi širši pogled na trende, izzive in priložnosti v svetu komuniciranja ter tako obogatiti razumevanje dinamičnega medijskega prostora. Znanje je tokrat z nami delila Vesna Hočevar Sraka, ki v okviru lastnega podjetja ORIRI skrbi za organizacijo raznovrstnih dogodkov.