Avtorica
Tamara Pevec Barborič
Pa je res? Ste s sodelavci govorili o tem, je res vsem jasno, kaj je bistvo vašega poslanstva? Je vsem jasno, kdo so vaše ključne ciljne javnosti in zakaj so prav oni pomembni? Vedo vsi, kdo v organizaciji ima pristojnost komunicirati o kateri temi – ali se to rešuje sproti, ko pride do situacije?
Zelo pogosto se zgodi, da več zaposlenih v isti organizaciji vprašamo, kaj je “njihova zgodba” in dobimo povsem različne odgovore. To ni kritika, ampak realnost: ljudje si stvari razlagajo po svoje, vsak skozi svojo vlogo in perspektivo.
Prav tukaj pride do izraza strategija – kot skupni okvir, ki ustvari enotno pripoved. Če zgodba ni usklajena, se hitro razprši in pri ključnih javnostih izgubi moč. Strategija zagotavlja, da govorite eno zgodbo: jasno, konsistentno in prepričljivo – ne pa deset različnih verzij, ki zmedejo še tako dobrohotnega sogovornika.
Spontanost je super na TikToku, manj pa pri stratešnem grajenju ugleda. Če "avtentičnost" pomeni, da se vsak zaposleni odloči sam, kaj in kdaj bo povedal, je rezultat pogosto bolj kaotičen kot prepričljiv.
Nemalokrat opazimo, da en oddelek objavi nekaj na družbenih omrežjih, drug oddelek pa hkrati pošilja partnerjem povsem drugačno sporočilo. Oboje je bilo iskreno in avtentično – a skupaj je ustvarilo zmedo, ne jasnosti.
Avtentičnost in strategija se ne izključujeta. Pravzaprav vam dobra strategija daje okvir, ki omogoča, da ostajate spontani in iskreni, a hkrati dosledni, usklajeni in razumljivi za vse ciljne javnosti. Sporočila tako ne izgubljajo moči v naključnih izbruhih, temveč se povezujejo v zgodbo, ki dolgoročno krepi ugled vaše organizacije.
Zelo pogosto se zgodi, da več zaposlenih v isti organizaciji vprašamo, kaj je “njihova zgodba” in dobimo povsem različne odgovore. To ni kritika, ampak realnost: ljudje si stvari razlagajo po svoje, vsak skozi svojo vlogo in perspektivo.
Morda pa je ravno to priložnost in rešitev? Manjša kot je vaša organizacija, bolj dragocena je vsaka ura in vsak evro. Če komunikacijo vodite brez jasne usmeritve, se lahko hitro zgodi, da porabite veliko energije in resursov za malo učinka.
Še posebej pri majhnih organizacijah, kjer ni osebe, ki bi se ukvarjala izključno s komunikacijo, je strategija bistvenega pomena. Takrat je smiselno razmisliti tudi o sodelovanju z zunanjim partnerjem za strateško komuniciranje – ta lahko pripravi strateški okvir, ki ga izvajate sami, ali pa vam po potrebi pomaga tudi pri operativni izvedbi.
Strategija torej ni luksuz velikih, ampak kompas, ki tudi malim omogoča, da nastopajo premišljeno in fokusirano. Pravzaprav velja obratno: bolj kot ste majhni, bolj nujno je, da veste, kam greste – in kdo vam lahko pomaga, da tja pridete.
Ste prepričani? Partnerji in stranke so (pre)obremenjeni s svojimi zgodbami, cilji in izzivi. Če se zanašate na to, da vas “že poznajo”, obstaja velika verjetnost, da vaša sporočila potonejo v šumu.
Mnogi mislijo, da je dovolj, če so nekaj povedali enkrat ali dvakrat. Toda v resnici ključni deležniki informacijo slišijo, razumejo in sprejmejo šele, ko je dosledno ponovljena v različnih kontekstih. Strategija skrbi, da vaša sporočila pridejo do pravih ljudi, na prav način in ob pravem času. Brez nje ostane preveč prepuščeno naključju – in naključja v poslu redko delajo za vas.
Kdaj točno je ta trenutek? Resnica je, da ga ni. Vedno bo še en projekt, še en rok, še ena kriza, ki ima prednost. Če čakate na idealen čas za strategijo, ga ne boste nikoli dočakali.
V praksi vas lahko prav ta izgovor drago stane. Komunikacija se kopiči kot niz nepovezanih akcij, ki jemljejo čas in energijo, ne ustvarjajo pa sinergije.
Strategija ni nekaj, kar delaš, ko imaš čas – je nekaj, kar ti prihrani čas. Največjo vrednost prinese ravno v obdobjih, ko manjka resursov – časa, denarja ali česa tretjega.
Vsi ti izgovori se slišijo logično, dokler vas ne stanejo – izgubljenih priložnosti, nepovezanih sporočil in oslabljenega ugleda. Dobra komunikacijska strategija ni ovira, ampak orodje, ki prinaša jasnost, prihrani čas in pomaga usmeriti energijo tja, kjer ima največji učinek. Če želite izgovore zamenjati za konkreten plan, vas vabim na izobraževanje ABC komunikacijske strategije, kjer bomo govorili o vseh ključnih elementih komunikacijske strategije in kako jo pripraviti.